Estan canviant els hàbits de compra? – Conclusions del Dimarts de Diàlegs (Igualada)

Aquest dimarts 10 de juny, l’Ateneu Igualadí va organitzar una tertúlia on em convidava a parlar sobre canvis d’hàbits de compra.

Va ser una xerrada molt interessant i amena, on compartia experiències amb agents locals del món del comerç, alguns d’ells amb un impacte gairebé global, com en JORDI RIBAUDÍ, impulsor de Rec.0. També teníem a en  XAVIER FIGUERES, president d’Igualada ComerçLLORENÇ PALOMAS, creador de esdemarketing.com, parlant de marketing digital i a  JULI BOADA, membre d’Ecoxarxa Anoia.

L’acte va ser molt enriquidor, tant per l’excel·lent organització de l’Ateneu i la conducció del jove periodista Jordi Cuadras, com sobretot  perquè teníem a 100 persones de públic i almenys van participar-hi 10 o 15. dimarts_de_dialegs_consum

 

Enllaço un bon resum escrit per Ricard Espelt, de qui he recollit  uns fragments de la meva ponència :

El que avui coneixem com a consumidor intel·ligent és només l’evolució del consumidor tradicional però amb un comportament més racional. El progrés d’aquests nous hàbits poden aproximar-nos a poc a poc, en unes dècades potser, a un veritable nou escenari del consum.

Actualment, segons Vinyals, més que una crisi del consum, estem fent un consum de crisi: marques blanques, comparativa de preus, evitant l’impuls de compra, etc.

Els hàbits de consum es relacionen amb les emocions al voltant del producte, el venedor i/o el el lloc de compra. Per tant, l’experiència de consumidor és rellevant. Algunes grans companyies, segons Albert Viñals, cerquen estratègies per tal d’aportar sensació de proximitat, valor associat tradicionalment a les petites botigues.

Avui en dia, el client valora també que el procés de compra sigui fàcil. Tant en els processos digitals (la simplicitat metodològica, per exemple) com en els presencials (combinació deBpycd7TIgAAtsVn.jpg-large productes que es poden consumir junts). Òbviament, en el context econòmic actual, el preu també és un element important.
Com ja hem comentat prèviament, els centres comercials intenten imitar les propostes del petit comerç. Per tant, aquest ha d’explotar al màxim els valors que el defineixen per tal d’intentar fidelitzar els clients.
L’article complert aquí:
http://ict4rd.net/catala-estan-canviant-els-habits-de-compra/

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s