Tenen sentit les rebaixes?

Article publicat al Diari de Terrassa (27/6/14)

Fins fa poc gran part dels consumidors tenien marcat en el seu calendari mental el 7 de Gener i els primers de Juliol perquè començaven les rebaixes. Grans cues, grans pressupostos publicitaris per aconseguir les cues, la clàssica imatge obrint les notícies amb dones entrant corrent on tots ja sabem…

Però, si mirem les dades dels últims anys, tot i la crisi, les rebaixes estan perdent pistonada. Per què?

Com a consumidors ens hem acostumat al descompte permanent. Últimament, molts comerços basen tota la seva estratègia comercial en el preu, amb el perill que suposa per a ells, ja que els marges de benefici s’escurcen a mesura que el consumidor exigeix pagar menys, per tant, d’algun lloc s’ha de retallar.

A més, hem après que cada cop tenim més opcions per a comprar barat. Com que “yo no soy tonto”, hem descobert, supermercats “hard discount”, que cada cop més coses es poden comparar i comprar per Internet, les marques blanques, el low cost,….

Un munt de propostes que han obligat als comerciants a reinventar-se, o a tancar. Si a això li sumem que la llei espanyola aquest any, desregula les rebaixes (que es poden fer tot l’any), que tot i estar en contraposició amb la llei catalana, moltes multinacionals, l’han aplicat. A més, baixar preus tenia sentit en el món tèxtil, quan es canviava la roba 2 cops a l’any i es buidava l’estoc, però actualment, moltes marques fan rotació cada 15 dies. Llavors, quin sentit tenen les rebaixes?  rebajas mujer corte inglés

Tal com s’ha observat en l’ESCO 2014 (Enquesta sobre la Salut en el Comerç, d’ESCODI), a l’analitzar les rebaixes d’hivern del 2014, les primeres després de liberalitzar els descomptes, vam constatar que en comparació a l’any anterior, només un 55% dels comerciants mantenien les ventes, però un 36% les havia baixat. I això, que 2013, va ser un dels pitjors anys de rebaixes que es recorden, principalment degut a l’increment de l’IVA.

 

La liberalització, principalment beneficia a les grans companyies i està fent que per la majoria de comerciants, les rebaixes perdin el sentit dinamitzador que fins ara tenien. El petit i mitjà comerç ha d’anar amb compte de no caure en el parany de treballar només amb el preu, ja que sempre poden haver-hi competidors, virtuals, o físics, que ho facin més barat. En canvi aspectes que ens fidelitzen a les botigues, com el tracte personal, el coneixement del producte, la capacitat d’assessorament i prescripció, el valor afegit al servei, que es treballi amb productes de proximitat, o aportar una experiència única,… no tenen preu, ni poden rebaixar-se.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s