EL CICLE MÒBIL

Entrevista feta per Gina Tost, al Diari Ara, parlant d’obsolescència percebuda, en la compra de telèfons mòbils.  (13/7/14)

Hi destaco que el fet de canviar tant sovint de mòbil “té més a veure amb un aprenentatge social i simbòlic que amb les característiques pròpies del producte”. El resultat d’aquesta percepció fa que, en societats especialment tecnificades, els períodes de renovació siguin encara més curts, com és el cas del Japó: nou mesos en el cas dels mòbils. “Per un procés d’uniformitat social, acabem percebent el nostre producte com a vell quan encara no ho és. En els productes tecnològics, la moda és un factor tan important com les característiques tècniques. Els consumidors sabem millor els noms de les marques que les característiques tècniques dels nostres aparells”, explica Albert Vinyals.

“La idea de la renovació constant de la tecnologia, genera l’emoció més potent en màrqueting: la sorpresa, que provoca l’activació de la memòria emocional, la més potent que tenim, i que fa que alliberem dopamina a nivell cerebral. El resultat genera una tensió que no pararà fins que no s’obtingui el producte”. (…) “Per tant, un cop es tingui l’objecte, se’n desitjaran altres. Les motivacions, com ara el Albert Vinyals Diari Ara

 

Article complert:
http://www.ginatost.com/wp-content/uploads/El_cicle_mobil_13_7_13.pdf

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s