La consulta (Cuentos sobre la crisis)

Buscando archivos, encontré una serie de cuentos escritos para un periódico, entre 2008 y 2009, sobre la afectación de la crisis económica en el comportamiento de los consumidores. Cuelgo el primero que escribí por lo curioso que me ha resultado leerlo 7 años después, era principios de 2008  y la gente aún no sé creía la que nos venía encima.

Tela la de años que hace que hablamos de lo mismo y lo que nos ha jodido.

 

“La consulta”

  • Senyor XFT, ja pot passar. –El sr. XFT entra a la consulta del Dr. BRFT.
  • Bon dia, expliqui’m, que el porta per aquí?
  • Veurà doctor…, no sé què em passa, però fa uns mesos que em sento estrany, que no sóc el mateix…
  • I té alguna dolença?
  • No, no! Estic perfecte de salut, segueixo anant a treballar… Però no sé… he deixat de fer la meva vida normal. Ara tinc por.
  • Por? Tot i que no sóc psicòleg… Expliqui’m.
  • Sento inseguretat, no m’atreveixo a fer coses que abans faria. – Explica el sr. XFT.
  • Descrigui’m amb detall aquests símptomes.
  • A vegades em costa dormir, penso que no faig el que he de fer… He perdut les ganes de canviar de feina, tot i que segueixo fart del meu cap.
  • Segueixi, crec que ja sé per on va. – L’esperona el Dr. BRFT.
  • Inclús, ja fa temps que he perdut la passió en la meva relació, però clar, amb la hipoteca… – El Senyor XFT sanglota, mira al terra i agafa aire. – I el pitjor és que aquest any reduiré el meu consum al Nadal! – El Dr. BRFT, amb tota la força del seu coneixement mèdic afirma frédament:
  • Vostè pateix un clar síndrome de “C.E.E.”
  • Comunitat Econòmica Europea?!
  • No home! El famós síndrome de la “Crisis Econòmica Expectant”.
  • Però doctor! No em pensava que a mi també em passés. Encara tinc un bon sou, treballo en un camp on no hi ha crisis…
  • Tranquil, això li passa a tothom…
  • I quin és el remei?
  • Compri.

A. Vinyals. 6-1-2008

 

Responder

