Article sobre Marketing Olfactiu

Entrevista al Nació Digital on diferents persones parlem sobre la importància de l’olfacte en la perecepció dels productes.

Un extracte:

Aromatitzar un recinte determinat permet generar un impacte més profund en el client. L’objectiu és que els compradors associïn una olor a una marca determinada o bé que rememorin alguna experiència agradable. En aquest sentit, Albert Vinyals, expert en psicologia del consumidor de l’Escola Superior de Comerç  i Distribució (ESCODI), destaca que moltes empreses s’estan esforçant en crear, a més del seu logotip, un “odotip“, que seria una marca olfactiva representativa.

sistema limbico olfactoA més, les olors tenen una gran capacitat d’afectar el que senten les persones en una moment determinat. “Les olors es processen en el bulb olfactori que forma part del sistema límbic, l’encarregat de gestionar les nostres emocions”, explica Vinyals. Així, quan un client entra en un local aromatitzat el primer que rep és un impuls emocional.

Memòria i olfacte

Tanmateix, una de les principals virtuts d’aquesta tècnica, segons l’expert d’ESCODI, és el seu impacte en la memòria. “Tenim molt de record del que olorem”, remarca. De fet, Vinyals cita un estudi de la UnivMarketing olfactivoersitat Rockefeller de Nova York de l’any 2004 que demostra que l’olfacte és el sentit amb més memòria. “Recordem un 35% del que olorem, mentre que, per exemple, només retenim un 15% del que tastem o un 5% de tot el que veiem”, subratlla.
L’article sencer.
http://www.naciodigital.cat/noticia/100463/aromes/sedueixen/consumidors

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s